fredag 10 februari 2012

Fika, stickning och helg!

Idag träffade jag min väninna och gick och fikade på ett Café i Landskrona där jag bor. 
På Caféet stod det en sådan här korg som finns på bilden nedan.
Jag satte mig ner och fikade och stickade lite! :) 


Sticka en halsduk till Landskrona
Inför stadens 600-årsjubileum 2013 hjälps vi åt att sticka en halsduk 
som kan värma och hålla samman Landskrona. 

Till Landskrona stads 600 årsjubileum stickar vi en halsduk som ska värma vår stad. 
Du kan bidra genom att sticka en del av halsduken. 
Garn, mönster och stickror och färger bestämmer du själv. Bredden ska vara 25 cm. 

Din bit lämnar du till Jubileumskontoret på Stadshuset (Drottninggatan 7) eller på garnbutiken Nystat som du hittar på Nygatan här i Landskrona. Alla bitarna sys sedan samman till en jättelång halsduk. 

Stafettstickning

Framöver kommer det ställas ut korgar med garn och stickor på caféer och 
bibliotek där du kan slå dig ner och ta upp en stickning under tiden du fikar. 
(precis vad jag gjorde)  

Mer information

Har du frågor kan du vända dig till Inger Rosvall som tagit initiativet till halsduken på telefon
0418-130 63 eller till Christina Nielsen som är projektledare för 
600-årsjubiléetpå telefon 0418-47 05 74.




Ha en skön kväll! Det tänker jag ha med stickning och The Voice! ;)

Kram
A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar