måndag 12 mars 2012

Virkade blommor och stickhjälp!

 Virkade blommor i vitt bomullsgarn. 

En kollega till mig kom in i höstas och var helt förtvivlad. 
Hon hade lyckats "fräta" hål i en vit Odd Molly blus. 
Jag "lovade" henne att virka något som skulle kunna sys på blusen för att dölja hålen.
Här är mitt första försök, har även virkat ett blad och börjat på en fjäril. ;) 



I somras när vi var i stugan åkte vi på marknad i Tingsryd. 
Där köpte jag diverse garn, bl.a. garnet som jag stickade ragg sockorna till min väninna. 
Jag köpte även garnet till halsduken som jag använder dagligen. 
Det är ett melerat garn i cerise, grönt, blått, lila och gult. Garnet heter Big Trend. 


Fick lite hjälp av lillebror, alltid bättre med fyra händer istället för två! ;) 

Hoppas att du haft en bra dag?!
Jag är trött så det blir en tidig kväll för mig!

Ha det bäst!

Kram 

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar