måndag 21 januari 2013

Ibland kan det vara ganska frustrerande att vara lärare. :(

Idag när jag skulle ha en klass i slöjd blev jag minst sagt frustrerad. :(

Var borta förra måndagen från jobbet och idag när jag skulle
ha en av klasserna som jag inte hade för en vecka sedan upptäckte 
jag något som jag tyvärr har upplevt mer än en gång. 

Min kollega hade varit snäll och tagit hand om klassen men tyvärr
så var det flera saker som gjorts som jag var tvungen att korrigera
idag. Saker som gjorde att eleverna har gjort sådant som jag 
uttryckligen förklarar för dem att jag inte anser är slöjd. 

Dessutom så var en del av sakerna de hade gjort "fel" så jag 
fick fixa det som blivit fel. :( 

Jag vet att jag borde vara glad att mina elever få ha slöjd även 
när jag inte är där. Men allt som jag måste fixa för att
det blir fel gör att jag känner att det inte är värt det. 

Annars så har jag inte varit lika trött som igår vilket är skönt. 
Det är bara att hoppas att det bara blir bättre ju längre jag 
äter medicinen. 

Ha en skön kväll!

Kram

A

Gillar de här torgvantarna! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar