tisdag 14 augusti 2012

Återbruk av garn

När jag kom till jobbet här om dagen låg det en bok framme om olika projekt i restgarner.

Jag bläddrade lite i boken och fick en idé när jag läste om att man kan köpa stickade plagg på 
Second Hand och repa upp för att återanvända garnet. 

Kollade lite där hemma och hittade en barntröja, modell liten. ;) 

Barntröjan är var stickad i ett akrylgarn. 


Repade upp tröjan och fick några nystan. 
Då maken önskat sig ett par nya raggsockor bestämde jag mig för att sticka ett par av garnet. 

Annars så är det mycket jobb just nu. 
Roligt men samtidigt väldigt jobbigt. 

Återkommer igen när jag har något nytt att rapportera! ;)

Det blev 5 blå och 2 gula nystan. 

Den spännande fortsättningen kommer så småningom. ;)

Ha det bäst!

Kram

A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar