söndag 1 september 2013

Nöjd och glad! :)

Var på Viktväktarna igår och vägde mig. 
Efter 1 vecka har jag gått ner 1,2 kilo. :D

Är så nöjd! :) 

Annars så är jag klar med raggsockarna 
till min väninna. :) Fick garn över och har 
dessutom ett nystan till så nu har jag börjat på 
matchande vantar i samma garn. :) 

Hittade en tröja här hemma som jag hade tänkt göra
mig av med då varken jag eller maken använder den.
Men så kom jag på att jag kunde repa upp den och 
ta tillvara garnet. Den var stickad med dubbelt garn. 
Ett svart och ett vitt lite "luddigt" ullgarn. De svarta är 
lite tjockare än det vita. Nystanen börjar bli riktigt stora
och jag har inte ens blivit klar. :) 

Ha det bäst!

Kram

A
Häftig figur som jag fotade på Hemslöjdens hus i Visby! 
Funderar på att göra ett mönster och sticka! :) 

1 kommentar:

  1. Grattis till viktnedgången! Visst är skönt med en litet rivstart? Ja tack, jag vill gärna att du kommer förbi och peppar mig, delar med dig av tips och idéer för motivationen kommer säkert att gå både upp och ner.

    Lycka till denna vecka med checklistan, håller man sig till den så ska det fungera utan problem.

    Hälsningar Nadja (nadjaskitchen.se)

    PS! Vad duktig du är på handarbete! Många fina saker du har gjort =)

    SvaraRadera