tisdag 21 oktober 2014

Ny jacka!


Jag jobbar som slöjdlärare på en skola. När jag började där hösten 2012 ficka jag en skaljacka. Jag var tvungen att ta den största herrstl som var XXXL. Tårarna hängde i ögonvrån när jag provade jackan. 😥

Häromdagen frågade jag min rektor om det fanns möjlighet att byta till en mindre jacka då min gamla nu är "stor som ett tält" pga viktminskningen på 32 kg. Hon svarade att jag skulle prata med vår skolassistent. 

Igår gick jag till henne för att fråga om en ny jacka (hade förväntat mig att få en begagnad). Jag bad att få prova en stl 44. Hon hade bara en stl 42. Tog på mig den och den passade perfekt. Dessutom var den helt ny! ☺️ Det enda jag behöver göra nu är att lämna tillbaka mitt "tält". Vilket jag gärna gör! 😉

Vad det gäller mitt stickande så har jag nu hunnit sticka 60 varv där jag vid några stickmarkörer ökat vart fjärde varv och vid några andra vart sjätte varv. Ska sticka vidare med samma ökningar tills jag har gjort 72 varv. 

Sen är det dax att åter försöka förstå den danska beskrivningen. Eller fråga min FB vän. 😉

På bilden ser ni några alster som mina duktiga elever har gjort! ☺️

Kram

A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar