söndag 23 mars 2014

Stickkoma!

Jag är inne i värsta stickkoman och maken läser! :)

Jag stickar på Hjärtevärmaren som jag började på 
här om dagen. Köpte ju material och mönster på
Stora Symässan i Malmö förra helgen! :)

Har nu hunnit sticka ca 20 cm och gjort den 
första minskningen på 20 maskor. 

Har även stickat in en mörkröd rand när 
jag gjorde den första minskningen. 
Tänkte fortsätta så vid varje minskningsvarv
men öka på ett varv för varje gång. 

Gör detta dels för att jag tycker att det kan bli 
en fin effekt och dels för att jag har lagt till
15 extra maskor vilket gör att jag kommer att behöva
mer garn av bottenfärgen än vad som är beräknat. 

Imorgon är det måndag och dax att jobba igen!

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram

A

Det som är grått gör jag orange, det rosa blir
mörk vinröd och det röda blir samma färg. 

Bilden är lånad från Åsas hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar