torsdag 11 april 2013

Lyckan är gjord!

Konstigt egentligen vad småsaker kan göra en glad ibland. :)
 
 
Här om dagen försökte jag få tag i mer Twist garn
då jag inte blev nöjd med varken min Irvingsjal
eller min halskrage.
 
 
Men det visade sig svårare än vad jag hade anat att få
tag i fler nystan av båda fägerna. :(
 
 
Efter en del detektiv arbete fick jag reda på genom ett
mycket trevligt mail från butiken där jag köpte garnet i
höstas att de fanns garnnystan kvar i deras butik i Karlskrona.
Alla butiker i Skåne hade sålt slut på sitt garn och skulle inte få in nytt.
 
 
Jag kontaktade min kusin som råkar bo i Karlskrona och frågade henne om
hon kunde köpa garnet till mig och sedan skicka ner det.
Inga problem så hon. :)
 
 
Så nu går jag bara och väntar på att garnet ska komma! :)
 
 
Jag har som tur var en "klausul" i mitt köpstopp som innebär
att jag får köpa till garn om jag har börjat med ett projekt
och garnet inte räcker för att avsluta det. :)
 
 
För att vara på den säkra sidan köpte jag 2 rosa och 2 lila nystan till. :)
 
 
Ha det bäst!
 
 
Kram
 
 
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar